متخصصان موپر (زیرمجموعه کرایسلر) شارژر بی‌سیم کوچکی ساخته‌اند که می‌تواند باتری انواع ابزارهای الکترونیک همراه را شارژ کند. این شارژر ۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده و به همراه دوج دارت ۲۰۱۳ عرضه می‌شود.

بسیاری از دستگاه‌های شارژ بی‌سیم که تاکنون تولید شده‌اند، در خانه یا محل کار قابل استفاده هستند و اگر هنگام سفرهای طولانی شارژ تلفن هوشمند یا دیگر ابزارهای کوچک الکترونیکی همراهتان تمام شود، استفاده از آنها غیرممکن است. متخصصان بخش Mopar خودروساز کرایسلر که سرویس و ساخت قسمتی از قطعات خودروهای این شرکت را به عهده دارد، موفق شده‌اند با ساخت شارژر بی‌سیمی که در بخش کنترل و هدایت خودرو نصب می‌شود و می‌تواند انواع ابزارهای الکترونیک همراه را شارژ کند، این معضل را بر طرف کنند. این محصول اولین‌بار در دوج دارت ۲۰۱۳ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش گیزمگ، این شارژر بی‌سیم کوچک هنگام روشن شدن خودرو، با تشخیص وجود ابزار الکترونیکی شروع به کار خواهد کرد، البته این ابزار همراه باید حتما با باتری کار کند و درون پوششی اختصاصی قرار بگیرد که به گفته سازندگانش با انواع دستگاه‌های الکترونیک سازگار است. این ابزار الکترونیک می‌تواند یک گوشی همراه هوشمند یا حتی ام.پی.تری‌پلیری باشد که باتری آن خالی شده است. ابعاد این شارژر کوچک ۲۱۰ * ۲۴۱٫۳ * ۸۲٫۵ میلی‌متر است و بلافاصله پس از روشن شدن خودرو شارژ باتری را آغاز خواهد کرد.

موپر پیش از این موفق شده بود اولین اینترنت بی‌سیم برای خودرو و اولین اپلیکیشن‌های اطلاعات خودرو را برای تلفن‌های هوشمند ارائه کند.

شارژر بی‌سیم تولید شده توسط این گروه حدود ۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده و هزینه‌های نصب آن جداگانه محاسبه خواهد شد. دوج دارت ۲۰۱۳ اولین خودرویی خواهد بود که رانندگان آن می‌توانند به کمک این شارژر بی‌سیم ابزارهای الکترونیک خود را در حین حرکت شارژ کنند.


برگرفته شده از سایت whatcar.ir