شرکت پوشاک “ماوی” برای افتتاح یکی از شعبه‌های خود در شهر برلین در حرکتی تبلیغاتی به مشتریان لباس اهدا کرد. هر کس که می‌توانست لباس‌های انتخابی‌اش را بدون کمک دستانش با دندان بگیرد، آنها را صاحب می‌شد.

هیچ‌کس به اثرگذاری تبلیغات در دنیای امروزه برای جذب مخاطبان و ترغیب آنان برای خرید یک کالا شکی ندارد. هر چه پشت این تبلیغات ایده‌های خلاقانه‌تر و جدیدتر نشسته باشد، به مراتب موفقیتشان تضمین‌شده‌تر خواهد بود.

با در نظر گرفتن این نکته دست‌اندرکاران یک شعبه شرکت پوشاک “ماوی” در شهر برلین در روز افتتاح این فروشگاه با شعار “مغازه را درو کنید!” به ابتکار جالبی دست زدند.

آنها اعلام کردند ۱۰۰ نفر نخستی که در روز افتتاحیه در برابر این مغازه صف کشیده باشند، هر اندازه لباس را که بتوانند با دندان بگیرند، به طور رایگان صاحب خواهند شد. البته به شرطی که متقاضیان پیش‌بند و کلاه آشپزی بر تن و بر سر داشته باشند. بیش‌از صد نفر در روز اعلام شده در برابر مغازه صف کشیده بودند و شماری از آنان نیز شب را با همراه ‌آوردن صندلی و پتو در همان مکان سپری کرده بودند.

سخنگوی مطبوعاتی “ماوی” از استقبال خریداران ابراز خرسندی کرده و آن را نشانی بر موفق بودن این حرکت دانست.

مشتریان پس از ورود به مغازه هیچ محدودیتی در تعداد شلوار، تی‌شرت یا دیگر لباس‌های انتخابی نداشتند و تمامی آنچه را که موفق می‌شدند بدون کمک گرفتن از دستان از دهانشان بیاویزند، بدون پرداخت پول با خود به خانه می‌بردند.

البته آنها پیش از ترک فروشگاه در مکانی مشخص در برابر دوربین خبرنگارانی که برای پوشش این افتتاحیه دعوت شده بودند، قرار می‌گرفتند. به دیگر مشتریان نیز که جزو صد نفر اولیه نبودند، بن‌های ۲۵ یورویی اهدا می‌شد که خرج کردن آنها تنها در ۲ ساعت پیش‌رو میسر بود.

شرکت “ماوی” اعلام کرده است که در آینده نیز قصد انجام مجدد چنین تبلیغاتی را دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۱ در استانبول تأسیس شد و به عنوان نخستین مارک تجاری از کشور ترکیه توانست موفقیت چشمگیری را در بازارهای جهانی از آن خود کند. هم اینک “ماوی” یکی از مارک‌های پیشرو در عرصه تولید لباس‌های جین در اروپاست.