مشهور‌ترین فستیوال فیلم جهان ۶۵ ساله شد. اکثرا در این سن بازنشسته می‌شوند، اما فستیوال کن نه! امسال کن بار دیگر شاهد فیلم‌هایی جدید، حضور ستاره‌ها بر روی فرش قرمز و جشن‌های باشکوه خواهد بود.
با گذشت ۶۵ سال، فستیوال کن موفق شده در سال‌های گذشته در سطح بهترین فستیوال‌های فیلم جهان قرار بگیرد. امسال هم ۴۶۰۰ ژورنالیست از سراسر جهان از این جشن بزرگ سینما گزارش تهیه می‌کنند. کن برخلاف برلین، فستیوال عمومی نیست، با این حال تنها فستیوالی است که می‌توان در جریان آن بر روی شن‌های ساحل و در کنار دریا، به تماشای فیلم نشست.
عباس کیارستمی، کارگردان ایرانی، امسال بازهم میهمان فستیوال کن است. او این‌بار به عنوان کارگردان محصول مشترکی از ژاپن و فرانسه با نام “مثل یک عاشق” به کن رفته است. فیلمی به زبان ژاپنی که داستان دلدادگی یک دختر دانشجوی ژاپنی را روایت می‌کند در این فیلم “رین تاکاناشی” و “تاداشی اوکونو”، دو بازیگر معروف سینمای ژاپن نقش‌آفرینی کرده‌اند.
کیارستمی در سال‌های گذشته ۴ بار و با فیلم‌های “زیر درختان زیتون”، “طعم گیلاس”، “ده” و “رونوشت برابر اصل” در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن شرکت کرده است. او پانزده سال پیش و در سال ۱۹۹۷ نخل طلای کن را به خاطر فیلم “طعم گیلاس” دریافت کرد. ژولیت بینوش نیز در سال ۲۰۱۰، به خاطر بازی در فیلم “رونوشت برابر اصل”، برنده جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره شد.