ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی فیلم‌هایی چون «زندگی زیبا» و «نیمه‌شب در پاریس» در فیلم جدید اصغر فرهادی نقش‌آفرینی می‌کند.
دیروز به طور رسمی حضور ماریون کوتیار در جدید‌ترین فیلم اصغر فرهادی تایید شد. اما طبق خبرهایی که در سایت‌های مختلف منتشر شده است او برای نقش مرد داستان فیلم جدیدش به سراغ طاهر رحیم بازیگر فرانسوی فیلم‌های سینمایی «پیغامبر»، «طلای سیا» و «عقاب» رفته است. ماریون کوتیار

این فیلم که عنوان آن هنوز مشخص نیست، پاییز امسال در پاریس مقابل دوربین می‌رود. فیلم جدید فرهادی با بودجه‌ای درحدود 11 میلیون یورو ساخته می‌شود. برای اولین بار است فرهادی فیلمی را خارج از ایران می‌سازد.

جزئیات داستان فیلم هنوز اعلام نشده و فرهادی این روزها نسخه نهایی فیلمنامه را آماده می‌کند.

فرهادی هم به مجله «فیلم فرانسه» گفت: «هدف من این است که برای تماشاگران فیلم‌هایم بجای جواب، سئوال مطرح کنم. این چیزی است که دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد: طرح سئوال‌های جدید در برابر جواب‌های قدیمی. شاید بتوان این سینما را سینمای پرسش‌گرانه نامید.»

ماریون کوتیار با فیلم «زنگ و استخوان» ساخته ژاک اودیار در بخش مسابقه این دوره جشنواره کن حضور دارد. او در این فیلم که روز پنجشنبه در کن روی پرده رفت، نقش یک تربیت‌کننده وال قاتل را بازی می‌کند که دچار تراژدی می‌شود.

کوتیار سال 2008 برای بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم «زندگی زیبا» ساخته اولیویه دان برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. «یک سال خوب» ساخته ریدلی اسکات، «دشمنان مردم» مایکل مان، «9» راب مارشال، «تلقین/آغاز» کریستوفر نولان، «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن و «شیوع» استیون سودربرگ از دیگر فیلم‌‌های این بازیگر 37 ساله متولد پاریس است.
او فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ساخته نولان را آماده نمایش دارد.