امین ذوفنون (ذوالفنون) در سال ۱۳۵۰ خورشیدی (۱۹۷۱ میلادی) در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد. پدربزرگ وی حبیب ذوفنون (متولد آباده) از خانواده ای مذهبی بود که به تار سازی و تارنوازی روی آورد و از اساتید تار زمان خود گردید. پدر امین، محمود ذوفنون تارنواز و استاد مشهور ویالن و از هنرمندان برنامه رادیویی “گلها” بود. عموی امین، استاد جلال ذوالفنون موسيقی‌شناس و نوازنده معروف سه‌تار ايرانی میباشد. امین همراه خانواده در ۵ سالگی به آمریکا مهاجرت نمود و از ۱۱ سالگی سه تار را آموخت اگرچه بعدها با خرید کمانچه ای از پورناظری های گروه شمس، علاقه زیادی به نواختن کمانچه پیدا کرده و پس از خودآموزی و تمرین به نواختن کمانچه پرداخت.

امین لیسانس مهندسی الکترونیک و کامپیوتر و سپس دکترای حقوق (وکالت) خود را از دانشگاه سانتا کلارا در شمال کالیفرنیا گرفت. وی ۳ سال در یک شرکت جدید مخابراتی مدیر حقوقی بود و سپس برای ۸ سال مدیر توسعه تجاری شرکت گوگل و مسئول سرمایه گذاری های جدید بود. وی در نوروز سال ۱۳۹۰ از گوگل خارج شده و توسط شرکت فیسبوک به مدیریت جهانی توسعه شرکت (از طریق سرمایه گذاری یا تلفیق عملیات) (Mergers & Acquisitions) منتصب شد و گفته میشود این حرکت برای گسترش تجاری فیسبوک حیاتی میباشد.

برادران امین نیز همه علاوه بر موفقیتهای تجاری، موسیقی دان میباشند، امیر سه تار، رامین تار و پیانو، و امید (علاوه بر تصنیف موسیقی) چلو و گیتار مینوازد (قطعه زیر در دانشگاه مینه سوتا با استاد محمود ذوفنون و ۴ فرزند وی اجرای “گل و زری” اشعار حافظ در دستگاه ماهور). امین با همسر و فرزندان خود (با نامهای اصیل ایرانی) در شمال کالیفرنیا زندگی میکند. امین در مصاحبه ای با سایت کدوم دات کام موفقیت کاری خود را مدیون “چند بعدی” بودن زندگی خود و تاثیر فرهنگ اصیل ایرانی در آن میداند. وی میگوید در خانواده ای بزرگ شده که پدر، عمو و برادران وی الهام بخش وی بوده اند و منزل آنها محل رفت و آمد بزرگان موسیقی و شعر نظیر اساتید محمدرضا شجریان، سیمین بهبهانی، حسین علیزاده و .. بوده و فرهنگ و سنت ایرانی همواره مورد تاکید و تکریم بوده است. وی میگوید با کمال احترام به هنرمندان جدید، بیشترین علاقه وی به موسیقی اساتید نسل گذشته نظیر بنان، خالقی، محجوبی، وزیری و .. میباشد. وی افتخار میکند که فیسبوک توانسته نقش بزرگی در اتحاد و همبستگی و اطلاع رسانی برای مردم دنیا داشته باشد.

[KGVID poster=”http://thestyle.ir/wp-content/uploads/2013/06/Amin-Zoufonoun-setar_thumb75.jpg” width=”480″ height=”360″]http://thestyle.ir/wp-content/uploads/2013/06/Amin-Zoufonoun-setar-.mp4[/KGVID]

گرفته شده از سایت : iranians.kodoom.com