نادر فقیه زاده در سال ۱۳۵۵ در تهران بدنیا آمد. او در سال ۱۹۸۶ به خاطر شغل پدرشان که در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ بود به اتفاق خانواده به آلمان مهاجرت کردند و دوران مدرسه را در آنجا گذراندند. نادر به طراحی علاقه ی زیادی داشت و از اینرو با انتخاب رشته طراحی وسایل نقلیه در دانشگاه فورزهایم آلمان اولین قدم را برداشت و با اینکه این دانشگاه ۳-۴ نفر را در هر ترم میپذیرفت ولی او با سربلندی قبول شد و در ۱۹۹۶ با مدرک فوق لیسانس طراحی خودرو فارق التحصیل شد.

لازم به ذکر است که موضوع پایان نامه ایشان در باره‌ی خودروی قابل پرواز توربینی با نام visoonair بود که بعدها در سال ۲۰۰۱ بازهم به آن پرداخت.

او در سال ۱۹۹۶ اولین دوره ی اینترشیپ خود را در مرسدس بنز گذراند. بعد از ۲ سال کمپانی BMW و Porsche از او دعوت به همکاری کردند ولی از آنجا که نادر علاقه‌ی بیشتری به BMW داشت دعوتش را پذیرفت و پس از گذراندن دوره های اینترشیپ در سال ۲۰۰۱ به دعوت کریس بنگل وارد دپارتمان طراحی پیشرفته BMW شد.

یکی از مهمترین اثرهای خلق شده توسط آقای فقیه زاده, طراحی داخلی BMW سری ۷ بود که بسیار خوب از کار درامد.

بعد از آن بود که نادر به بخش طراحی خارجی خودرو در BMW رفت و شروع به خلق BMW سری ۶ جدید کرد. او در یکی از مصاحبه هایش گفت که این کار را با این هدف آغاز کرد: ”سری ۶ جدید باید عضلانی, زیبا و مدرن باشد” طراحی این مدل ۳ سال به طول انجامید و نتیجه‌ی کار همان شد که همه نیز از کمپانی ای همچون BMW انتظار داشتند؛ به گونه ای که در نگاه اول به بیننده حس مجلل و لوکس بودن و در عین حال ظریف و زیبا بودن را القا می کند.

برگرفته شده از سایت whatcar.ir