اولین دوره آموزشی مدرسه آنلاین، به عکاسی اختصاص دارد. محمد خیرخواه، عکاس برجسته ایرانی مسئولیت تدوین محتوای این دوره را بر عهده خواهد داشت.محمد خیرخواه /عکاس

با نگاه به منابع و مآخذ مختلف در مورد عکاسی که چه در داخل و چه در خارج از ایران به زبان فارسی انتشار یافته و در دسترس هستند، درمی‌یابیم که مطالعه و بحث و پژوهش در این زمینه بسیار کم صورت گرفته و هم‌چنان خلاء محسوسی وجود دارد. این هشداری برای ما است تا با سرعت و شتاب و در عین حال با دقت بیشتری به ترجمه، تولید و عرضه محتوا در این باره بپردازیم.

فقدان آموزش مناسب، اختصاص نیافتن توان و انرژی لازم و کافی، هدر رفت استعدادها و بهره‌ نگرفتن از خلاقیت‌های نسل جدید متخصصان و علاقمندان، در کنار کمبود چشمگیر مدیریت منسجم و پایدار و توسعه‌گرا در این زمینه، فاصله را با دیگر نقاط دنیا و به‌خصوص غرب، ده چندان کرده است.

با نگاهی به کتابخانه‌ها و یا وب‌سایت‌های انگلیسی زبان، فاصله عکاسان ایرانی با عکاسان غربی در زمینه مطالعه و پژوهش و انتشار مطالب آموزشی در حوزه عکاسی برای ارتقای سطح آگاهی عکاسان و علاقمندان، کاملا مشهود و بسیار بیشتر از حدی است که انتظار می‌رود.

به همین خاطر، همه ما باید در انتقال آنچه تجربه کردیه‌ایم و فراگرفته‌ایم، بکوشیم. تنها با گسترش دانش و آگاهی در هر حوزه کاری، می‌توان به ارتقای سطح پیشه‌وران آن حوزه یاری رساند و ثمراتش را به نظاره نشست.

مشاهده گفتار۱